OM IES

Hantering av klagomål

För att kunna skapa den bästa skolmiljön för IES elever, är det viktigt att bygga ett nära och förtroendefullt samarbete mellan IES skolor, elever och vårdnadshavare. IES mål är att ge en utbildning av hög kvalitet för alla IES elever och vi värdesätter därför din feedback.

Följ nedanstående rutiner om du har ett klagomål:

1 - Kontakta ansvarig skolpersonal
Om du, i egenskap av elev eller vårdnadshavare, har ett klagomål ska du kontakta den personal som är ansvarig för området som klagomålet gäller. Den ansvariga skolpersonalen utreder därefter klagomålet. Den ansvarige skolpersonalen kan även vidarebefordra ditt klagomål till arbetslagsledare för årskursen (Head of Year) eller ämnet (Head of Department), Academic Manager eller annan personal. I de fall klagomålet rör en anställd vidarebefordras det direkt till biträdande rektor eller rektor. 

2 - Kontakta biträdande rektor eller rektor
I de fall du anser att ansvarig skolpersonal inte har kunnat lösa problemet kan du kontakta biträdande rektor eller rektor som tar över ärendet, utreder vidare och föreslår vilka eventuella åtgärder som behöver vidtas.

3 - Kontakta huvudman
Om en godtagbar lösning inte kan nås inom skolan kan du skicka klagomålet vidare till huvudmannen, vilken är organisationen bakom skolan, d.v.s. Internationella Engelska Skolan i Sverige AB. Du vidarebefordrar ditt klagomål genom att klicka nedan:

Skicka klagomål till huvudmannen

När du har fyllt i onlineformuläret för klagomål, kommer huvudmannen tilldela ärendet till en ärendehandläggare som är ansvarig för att skyndsamt utreda klagomålet. Den handläggare som blivit tilldelad ditt ärende kommer att informera dig om resultatet av utredningen och vidtagna åtgärder.

Vänligen notera att om klagomålet innehåller känslig information rekommenderar IES att klagomålet lämnas in muntligen eller via rekommenderat brev.